Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Monday 15 August 2011

The End of The Life of...

Assalamualaikum..

Jgn gabra or gubra k...
Xde sape2 yg arwah di sini yg perlu disedekahkan Al-fatihah..

Abes,sape yg tamat riwayat hidop itu???

Jawapannya adalah...

My Grey Contact Lens!
Ngee~~~

Mule2 berjinak2 dgn dunia mata berkaler2 nih hjg taon lpas...
Lens yg aku beli nih tahan tuk 1 year..

But ade sorg kwn aku nih ckp,kalu kite slalu pkai,elok disposable after 6 months.

Ye la..nk jage condition mata. Cantek pon ye jugak.

1st nk pakai..gile ah seksa.

Berjam2. Tu baru seblah mata..blom 2-2 lgik.
Dah pakai,nak bukak si contact lens nih 2 hal plak

But..bese le..practice make perfect kan?
Lame2 da xde la berlakunya kejadian mata merah or pedih

Nih la contact lens aku yg da tamat riwayat dan sedia untuk dimumiakan.


Lpas da pandai gune bnda alah nih,slalu jugak r aku menyopping on9 si contact lens nih.
Stakat ni mcm2 kaler aku ade..grey eh! da xde sb da arwah,hijau,hazel,violet,pink..

Tapi yg pink tuh aku x pakai sbb aku akan nmpk huduh. Cm org buta pon ade ( menyesal )



Aku lbih prefer korg beli lens yg from korea.
Murah.Tahan lama.

Kalu yg kt kedai optik,plg lame pon 6 bulan.
Da la mahal.Kalau korg x gune,mmbazir je

Ape pekdah gune lens nih?

Uihhh..ade..sape kate xde...

1. Bagi manusia2 yg rabun tapi gedik x mao gune spec,lens adalah solutions nye
2. Untuk manusia2 yg x rabun pon,tapi gedik mao mata kaler2 *terasa*
3. Mata rasa besor,bolat n cantek je...hee...

Ape plak prob gune lens nih?

1. Leceh. before n after nk kne rinse gune solutions
2. Masa. Mengambil masa yg lame nk bersiap ( itu aku )
3. Mmg r mata besor,sbb before nk gune kne bukak mata tu loas2

So..bagi aku..itu je la kot.

Resultnye seri. Take it or leave it.

p/s : aku baru order 2 pairs lagi lens tok raye nih! <--gilo.


.:tQ for reading this:.


No comments:

Post a Comment