Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Tuesday 12 July 2011

Aku Bukan Ustazah

Assalamualaikum..

Gian nk update blog skrg. Addicted sgt da. Kalau x update hari2, x smpurna hidop rase. Cewahh! Hahaha!
Ye..entry kali ni. A.B.U a.k.a Aku Bukan Ustazah. Mane ke dtgnye muka aku nih muke ustazah?ade ke?( bt2 konpius)

Walaupun korg x tau..( tapi nk bgtau la nih ) mmg la dlu aku sekolah agama..dari Form 1 smpai Form 5..tpi..
Aku Bukan Ustazah...

Mmg aku blajar Hadis,Tafsir,Imlak,Balaghah,Nahu & Sorof,Mantiq..tapi..
Aku Bukan Ustazah...

Mmg aku hafal Yassin ( tapi skrg da tersekat2 ),mmg aku hafal Al-Waqiah,As-Sajdah,Al-Kahfi..ape lagi ye..
(tapi x full pon satu surah)..tapi...still...
Aku Bukan Ustazah..

Mmg aku pegi surau,dgr kuliah ( tu pn kdg2 )..tapi..
Aku Bukan Ustazah..

Jadi kpd awak..ye awak..awak la sape lagi..yg tnye aku soalan bukan2..tlg la hentikan..

  • Jgn la tny knp Allah lakukan sesuatu..sbb Dia lbh mengetahui..
  • Jgn la mempertikaikan hidup..sdgkan yg berada di alam barzakh meminta pluang yg kedua utk mmbetulkn ksilapan..
  • Jgn fkir MATI itu penawar...krna MATI itu blum tentu mampu menyelesaikan smua...
  • Jgn la berputus asa..kerana selagi ada usaha,doa..Allah sentiasa disisimu...
  • Jgn berfikir sesuatu yg melampai batas akal fikiran seorg manusia...krn sesungguhnya akal manusia itu terbatas...
  • Jika kamu berasa tidak tenang..ambillah wudhuk..bacalah Al-Quran dan hafami isinya..



Akhir Kalam..waspada la setiap perkataan mu,jgn smpai mengundang kemurkaan Allah...kerana...
sebagai manusia..Aku Syg Padamu...


p/s : Aku Bukan Ustazah. Aku cuma Khalifah.

.:tQ for reading this:.

No comments:

Post a Comment