Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Thursday 21 July 2011

Let's Masak Masak : Mushroom Soup

Assalamualaikum !

Yes! Hari nih jom kite maen masak2!
Ape gelak2?
Ingt aku x pandai masak ke? ( mmg pon )

Ini adalah chanel terbaru anda brsama saya.
Ye. Saya. Chef anda.

Chef Anne! ( <-- prasan)

Sile diam.

Disebabkan tahap keinginan yang melampau2 nk mkn bnda alah nih
( da smpai thp org ngidam gitu )

Jadi,untuk tidak mghampakan diri sndri,pas keje terus g kedai mengusha apa yg perlu.

Ok. Stop membebel.

Lets Start!

Calon2 untuk hidangan kita adalah :


Ni je.
See? Korg pn bleh bygkn btapa kacangnye nk msk bnda alah nih

Ok.Next step.

1. Potong mushroom cmnih ( make sure sile mandikan beliau dulu ok )


2. Masukkan Cream of Mushroom ngan air skali
    Air tu agak2 je. Jgn sket sgt. Nti pekat melekat smpi blh bt masker.
    Jgn byk sgt smpai da nmpk cm rupe bubur plak.
    Api jgn kuat sgt. Slow emotion je bak kate omputih

* Make sure korg rajinkan tgn. Kacau2 sbb nti die jadik berketul2

3. Bile mereka da sebati, bahagia bersame2, masukkn mushroom yg korg cut2 comel tdi

* Then kacau lgi. Ye la. Takkan nk putar plak kan?

4. Lastly, masukkan Cukup Rasa. Kalau korg nk gune garam pn boleh.
Asal jgn ltak gule sudah.

* Rasa. Nama pon secukup rase.

5. Da siap!
Gile kentang kn? Sbb sng.


See? Semudah 1,2,3,4,5 je.

Totally finish!
Yes! Da boleh makan.

Ehem..sile bace doa makan dulu ye.

p/s :
1. Ari nih 22 July. Besday aku. ( Happy Birthday to Me )
2. Semoga aku pnjang umur, murah rezeki, cepat kawen.
3. Bahagia slalu
4.Cantek slau
5.Semoga aku rajin masak dan sedap


.: tQ for reading this:.

No comments:

Post a Comment