Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Saturday 3 March 2012

Interview Part 2

dududuuuu..
agak gedik disitu okeh
sounds hepi ke?xde la hepi mana pun
cume gembira je..eh!bukan sama ke makna?
ah!ade aku kesah?haha

still pasal intrview aku last Tuesday..
org kata,interview nih kene skema..tapi,da aku x cmtuh,nk bt cmne.ye dak?
tapi mmg gabra pon kalo diinterview
nk trcabot kpala lutot pon ade

hmm..masa intrview..diorg ada ckp,klu nk pggil aku 2nk intrvw boleh ke?
sbb diorg ada sorg lgi calon kt bawah..
time diorg tnya cmtu,hati aku da berputik riang
bukan berbunga okeh..sbb rase cm ada harapan je nk dpat..

time aku turun,cm bese le, pegi bertegur sapa ngan las candidate tu
budak lagi.umo 22..dia ckp,aku kne intrvw lama lgi,bru la trpkir nk tgok jam
boleh than jugak la lama..
aku masuk tdi 15 lgi pkul 11..now lgi 5 mnit nk msuk kol 12..

pastu dak tuh dh kne pggil intervw..12.15 die da trun! cepatnya!
die ckp..nk ckp apa lagi..da bgtau smue..da la..
then die call smone sruh pick up die..
so..aku lagi la yakin mmg aku akn dpt job tu..

akak yg 2 org pagi tadi da lama balik..makcik tdi pon da balik..
now,budak nih balik..
xde plak diorg ckp diorg ada 2nd intrvw..
so..buleh la tersenyum sekarang =)

my boyfie kn g KL..aku msj x reply..
then aku call la..ceh!hampeh!die tertido dlm krete tggu aku..
katenye da lama sampai.wuwuuu..amponkan saya

time tuh da kol 12 lbih..2nd intrvw kol 3.30..ingt nk g KUIS
amek transkrip..tpi kn da lunch hour..so gi minum abc n cendol
x ketinggalan keropok lekor panas.wewee~~
before balik tapaukan abc n keropok lekor for my frend n her bf

balik umah..landing jap...da zohor..naek mandi apa smua la..
adoiii..cepatnya masa..penat pon x ilang lagi..
tpi kesian lagi dia..sbb die yg drive..die suruh aku pegi sndiri
x mao!x mao!x mao!aku blom ada kekuatan nk drive

dsbbkan aku bakal staf yg brwawasan,maka haruslah dtg awal
skali lagi trase blushing muka ini apabila salah masuk department
adakah Finance itu lebih kurang ngan HR?tidak
okeh.kesengalan diri sendiri

2nd intrvw nih xde la skema cm tadi
tadi 3 org,now sorg je.Head of Department HR
bla..bla..bla...
dscuss psal gaji..alhamdulillah..its more than I expected
sape x gumbira. kan?kan?kan? =) ( sengih smpai telinga )

2nd intrvw nih berlngsung dgn jayanya
senyum aje ..heee..
then terserempak pulak ngan fren yg keje kt situ..time aku cari,x jmpa plak.ceh!
seblom kuar gate,sempat la mesra alam ngan pak guard
die pon ckp.amboiii.smpai 2 kali intrvw.dpt la tu..
senyum lagik =)

kesian dia tggu lelame..
die ckp x kesah..as long aku dpt job tu..
bila aku ckp diorg akan call untuk pengesahan,
dia ckp,die ykin,aku akan dpt job tu

borak pasal salary..die yg suggest ..
tpi diorg siap bagi HP allowance lagi..
mmg bagai pungguk rindukan bulan la.err..
rasa cm salah peribahasa je =)
ah.pedulikan.hati kn tengah berbunga eh!berputik riang =)

sekali lagi g pekena cendol n abc kt tmpt yg sama!
then g KUIS.tapi da pkul 5..
tyna guard,die kata ofis da ttp,tpi die srh try je tgk..
apekan daya..mmg da ttop pn..

then g pasar malam!carik char kuew teow yg terhebat tu..
wuwuu..da xde..so,pekena nasik kerabu + puyuh goreng.perfect!
tapaukan my fren nasik kerabu jugak
smpai umah da mgrib..

pas mandi,solat apa smua..aku terus bilik..
landing..
x sempat baca doa tido,terus Zzz!!
penatnya!

pagi esok kol 10 bru bagon.
okeh.mmg anak dara pilihan bakal mak mentua mithali.

owh..by the way..here is my new career begun..=)

No comments:

Post a Comment