Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Friday 2 March 2012

Interview Oh Interview

before ni pon aku ada cerita aku dpt byk offer job..
tapi aku tolak..

sbb sebenanye mgharap pada satu job ni..
sbb senang..umah ada..cuma aku rasa nk cri umah laen..
yg lebih dekat..bole g keje jln kaki..

jimat..boleh selamatkan atmosfera dari sebarang
petrol n asap ( kununnye )

so..Rabu lepas aku ade interview kt situ..
Selasa mlm baru gerak..sbb aku still keje ari tu..
aku igt nk gerak awal..tapi driver sibuk plak..

lagipon tuan punya badan kata boleh gerak mlm kn..
aku ikotkan je la..

actually dari johor ke bangi xde la jaoh mane..
sbb tu x kalot sgt..
dlm kul 2.30 am cmtu da sampai kt Tol Putra Mahkota
then tggu kwn aku lagi..
die dari Mid Valley..

ntah kol brape die smpai aku x sure..
sbb da mamai..aku da flat..tido aje..
smpai umah die,for sure aku mandi dulu..
kalo x,x tau ape jadik pagi esok

borak2 jap ngan kwn aku..ade la smpai 3 lebih jugak
mata da x ngantok,tapi aku gagahkan jugak suruh tido
esok intrview kul 10.15,xmau la aku dtg intrvw ngan mata panda
Haha!!

8.15 da gerak dari umah. gile berwawasan sbb intrvw punya pasal
aku ada teringat classmate aku ade keje kt tmpt yg aku nk intrvw nih
call,x angkat pon..so..aku biarkan je la..

dsbbkan terlampau awal,silap tgok jam agaknya,g la break dulu
meriah betol.mcm2 menu ada..aku mkn nasik dagang..boyfie ape lagi menu die..
nasik lemak memanjang

dlm 9.30am aku da masuk..my boyfie tggalkan aje sbb ade hal psl job die kt Kl
kejam betol
berdebar, yakin smua ada.da lama x attend intrvw formal cmnih
tapi dia ada..dia la yakinkan aku yg aku akan dpt job nih...
yakin kan aku job nih insyaallah rezeki aku..
dia pesan suruh selawat byk2...

masuk kt lobby,ingtkan aku yg pling awal,rupenye da ade 3 org ngah fill up form
ceh!
yg paling sengal ubi,aku boleh x bwak pen. mmg pdan la ngan muka aku
trpksa la pnjm ngan akak tu..smntara tggu die fill up form,
aku bace la dulu form nye..ade 2 form..1 form permohonan keje,1 lagi personality test

aku paling benci kene isi Expected Salary sbb aku x tau nk letak brape
kang aku letak tinggi2,bukan ade experience pon,diploma je pon
nk letak rendah,xkn nk letak lgi rendah dari gaji skrg,ye dak?
aku tnya akak yg dtg intrvw tu..die gelak je.x nak bgtau la tu
aku pon g la tnya org yg kt kaunter tu.mmg pilihan yg salah.
die senyum je,suruh isi je brape2.
aiyaa!!!
so skali lagi..menelefon my boyfie yg dh on da way ke KL tuk bertanyakan hal
kecik itu..wuwuuuu...

aku biase la..mane bole duduk je diam mengusha keadaan sekeliling,
borak2 la ngan akak 2 org tu..
pergh!confident yg pada mulanya 4 / 5 terus turun 2 1/2 / 5
sorang kerja perumahan..sorang lagi HR asstant..trase kecikkkk je aku

x ramai pon yg dtg intrvw..5 org je..aku turn no 4..
yg turn no 3 makcik..aku pon pikir makcik nih bole tahan
bila smpai turn aku je..nak tercabot jantong!tapi belagak cool

dah bukak pintu,bt muka x berdosa.hampeh
terus flashback time intrvw ngan miss zamila masa kt kolej dulu.haha
aku pulak x bole dduk diam.smpai kene tegur
' boleh x awak jgn goyang kerusi?pening kpala saya'
hah!amek kau.xde harapan la..

tapi,time intrvw sgt sronok..jujur je aku jwb aku x search n x tau ape2 psal cmpany tu
bile tnya psal HR Management,aku jwb 2 je. 1.bayar gaji 2.uruskan keluar masuk staf
sbb tu je yg aku tau.memalukan
jawapan brani mati.tapi nk bt cmne..da mmg aku x tau..
lagipon bidang keje aku skrg xde kne mgna ngan smua tu

then die tgok aku punya personality test
die ckp aku punya pengaruh trhadap org lain tinggi, tapi yg paling tinggi adalah DEGIL.
aku senyum je.padahal nak tergelak.tau knapa?
sbb boyfie aku pon ckp aku cmtu.degil!keras hari!bla..bla..bla..

pastu celah2 sket je pasal bidang keje..yg len tnya psl bf..keje skrg..
diorg pn pelik knpa aku x carik keje kt phg..
then merantau jauh2,sorg2 dari shah alam,then ke johor pulak...
aku x pelik,sbb mostly org yg aku jmpa pon akan tnye soalan yg sama...

so...apa kesudahannya?dapat ke aku job nih?ada sorg lagi calon tuk diinterview..
to be continued..
=)

No comments:

Post a Comment