Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers

Tuesday 25 October 2011

Aku Masih Mencari

hidup ni mmg penoh dgn pghijrahan...
dari alam rahim..ke dunia..

dari dunia kanak-kanak yg x kenal dunia..
ke alam remaja yg semakin menginjak dewasa...

semakin aku membesar..
semakin aku berhijrah..

sekadar mencari yang lebih baik..
sekadar meluaskan pengalaman....
sekadar mengenali hamba Allah yang lain...

bukan sekadar hidup,malah kerjaya..
aku berhijrah..

aku mencari...dan masih mencari...

dari bandar gah,aku berhijrah..
ke felda..kampung..

orang yg bertanya..kebanyakannya..
kehairanan..

kenapa...

tapi mereka xkn faham..
aku mencari...

rata2 teman yg tau aku berada di bumi Johor..
kebanyakannya menjangkakan positif..

'owh.dekat ngan boyfriend ye?'
'senang la akak jumpa bf slalu.hehe'

tapi hakikatnya..

aku mencari yg lebih baik..
kehidupan...
pekerjaan..
suasana...

Boyfriend?

ada sebab knpa aku disini..

15 oktober lepas...
genap prhbgan aku dan dia 4 tahun..
satu tempoh perkenalan yg sgt lama..

klu org lain..mgkin sudah mengikat prtngan agaknya...

tapi tidak aku...
kdg kala aku terpikir..kata2 seseorang..

'adakah ana xkn khwin lg sb ana blom pasti dia yg ana tggu2?'
'adakah ana brfikir yg ana akan jmpa yg lebih baik?'
'adakah ana trfikir dia bukan mr.right yg ana harap2kn?'

jujurnya..persoalan itulah yg mmbawa aku ke sini...

krana aku mencari apa yg aku mahu...
aku nak apa yg aku dgr & lihat tntg dia..sama...

betapa aku bazirkan masa slma 4 tahun..
kerana..

baru sekarang aku mencari ...

No comments:

Post a Comment